„În prezentarea materialului propus spre jurizare, Alexandru Mihai Nenciu susține că a pornit de la ideea de a crea un logo care să condenseze, grafic și vizual, un cumul de valori reprezentative pentru bucureșteni -istorice, culturale, sportive și economice”, transmite Primăria Capitalei.
„Logo-ul creat de mine încearcă să spună o poveste, să reconstituie etapele unei istorii, prin reprezentarea simplificată a patru edificii-simbol ale Bucureștiului: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român și Arena Națională. Logo-ul nu este altceva decât un vector de transmitere a identității colective”, spune Nenciu.
„Pentru a se evita situații de genul celei întâlnite la primul logo declarat câștigător, organizatorii concursului au decis, de comun acord cu membrii juriului, ca înmânarea propriu-zisă a premiului și semnarea contractului de cesiune a drepturilor de autor să aibă loc în termen de 7 (șapte) zile de la comunicarea publică a deciziei. Câștigătorul va fi validat doar dacă în acest interval, în care lucrarea va fi expusă public pe site-ul Primăriei Municipiului București și pe pagina de Facebook, nu apar sesizări pertinente privind un eventual plagiat sau similitudine cu un alt logo existent”, mai spune primăria.
În cazul în care decizia rămâne definitivă, acest lucru va fi comunicat public pe data de 12.05.2017, moment în care vor fi publicate în mediul online toate lucrările participante la concurs. În funcție de aprecierea pe care o vor primi din partea publicului, unele dintre acestea vor primi premii simbolice pentru popularitate, iar autorii vor fi incluși într-o bază de date pentru a fi solicitați pentru lucrări viitoare de grafică de
către instituțiile subordonate ale Primăriei Capitalei, precizează sursa citată.
Alături de Primarul General, din juriu au făcut parte: Prof. Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Romane, secția de Arte, Arhitectura si Audiovizual; Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului București; Anca Boeriu, lector la departamentul Grafica al UNARTE; Dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu; Ioana Ciocan, Vicepreședinte Uniunea Artiștilor Plastici; Dochița Zenoveiov, brand innovator, „INOVEO”; Bogdan Naumovici, managing partner „23 Communication Ideas”; Corina Vințan, managing partner „Links Associates”; Mirel Palada, sociolog.
Organizatorii concursului pentru logo-ul Capitalei au luat decizia, joi, de a descalifica lucrarea desemnată inițial câștigătoare a timișoreanului Narcis Teodor Lupou, în urma semnalelor publice privind asemănarea foarte mare cu unul din logo-urile orașului Taipei. Narcis Teodor Lupou a declarat corespondentului MEDIAFAX că nu a știut de existența acelui logo și că a fost „total surprins” să vadă că există similitudini.